Κριτική της όπερας “Οθέλλος”

 

    Η όπερα Ο946593_571980729531108_1723167919_nθέλλος είναι ένα από αριστουργήματα του λυρικού θεάτρου και το προτελευταίο έργο του Τζουζέπε Βέρντι, σε λιμπρέτο του Αρίγκο Μπόιτο, βασισμένο στην ομώνυμη τραγωδία του Ουίλιαμ Σαίξπηρ.

   Αυτό το έργο διάλεξαν να “ανεβάσουν” η θεατρική ομάδα Skull of Yorick με την κ. Κασσάνδρα Δημοπούλου στον ρόλο της Δυσδαιμόνας και του κ. Φίλιππου Μοδινού στον ομώνυμο ρόλο. Η ιστορία, λίγο-πολύ γνωστή. Ο μαυριτανός πολέμαρχος Οθέλλος επιστρέφει στην Κύπρο νικητής από μια μάχη και τον υποδέχεται η πιστή του σύζυγος Δυσδαιμόνα. Ο Ιάγος-που τον έχει υποβιβάσει- τον μισεί και βρίσκει τρόπο να τον εκδικηθεί, δημιουργώντας έτσι τις συνθήκες ώστε να προκαλέσει την ζήλεια του Οθέλλου για τη  Δυσδαιμόνα και στο τέλος να την σκοτώσει με τα ίδια του τα χέρια.

    Το έργο μιλάει για έντονα συναισθήματα. Αγάπη, μίσος, ζήλεια. Η Δυσδαιμόνα είναι το θύμα της ιστορίας, αθώα και τραγική. Οι δυο αυτές ιδιότητες της Δυσδαιμόνας αποδόθηκαν σωστά από την διεθνή Ελληνίδα μέτζο σοπράνο κ. Δημοπούλου. Όσον αφορά στο μουσικό κομμάτι του έργου, αυτό αποδόθηκε απόλυτα από την κ. Δημοπούλου, χωρίς ψεγάδι, ακόμη και στις πιο δύσκολες άριες. Ο κ. Μοδινός ήταν πάρα πολύ καλός ως Οθέλλος, δυναμικός και αυστηρός. Μουσικά, απέδωσε τον ρόλο αλάνθαστα.

    Οι υπόλοιποι ηθοποιοί είχαν δουλέψει κι αυτοί πολύ σκληρά τους ρόλους τους, κυρίως στο μουσικό κομμάτι. Ιδίως οι τενόροι έδωσαν τον καλύτερό τους εαυτό. Μέτρια η απόδοση της χορωδίας, αλλά η ορχήστρα ήταν τέλεια σε όλα, χωρίς ουδεμία υπερβολή.

    Το μέλλον του λυρικού θεάτρου προβλέπεται ευοίωνο στη χώρα μας, τουλάχιστον από άποψη ανθρώπινου δυναμικού.

 

Θεσσαλονίκη,

25-7-13