Κριτική: Caveman

Κριτική για την παράσταση του «Caveman»

 

 Caveman_Vladimiros_Kyriakidis_7

     Ο άνθρωπος των σπηλαίων, έτσι όπως τον αποδίδει ο Μπέκερ (ο συγγραφέας) έχει ξεμείνει στο DNA πολλών ανδρών, έτσι ώστε να καταστεί η αφορμή να γραφτεί αυτό το έργο από άνδρα για…άνδρες. Προξενεί κατάπληξη το γεγονός πως περισσότερες γυναίκες είναι μεταξύ των θεατών, παρά άνδρες. Αυτό θα μπορούσε να είναι τυχαίο-λόγω της συγκεκριμένης παράστασης που παρακολούθησα- ή συνηθισμένο, και αυτό θα ήταν πολύ παράξενο, καθώς ο «caveman» δεν υποστηρίζει το γυναικείο φύλο πουθενά σε όλο το κείμενο, εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων. Το έργο λοιπόν, είναι ένας μακρύς αλλά όχι ανελέητος μονόλογος του εκδιωγμένου Σωτήρη που μοιράζεται τα «δεινά» του με τους θεατές, εμάς δηλαδή,και περιμένει κάποια κατανόηση, αυτήν που δεν βρίσκει στο έτερόν του ήμισυ.

    Η ερμηνεία του Βλαδίμηρου Κυριακίδη καθιστά το έργο υποφερτό, έως και διασκεδαστικό μερικές φορές. Ηθοποιός με μεγάλο ρεπερτόριο, μπορεί άνετα να «βγάλει» μια παράσταση μιάμισης ώρας χωρίς να φανεί οποιαδήποτε κούραση. Η παράσταση δεν είναι απλή, αν και έτσι φαίνεται. Ο ηθοποιός πρέπει να δημιουργήσει τον ρόλο μέσα σε διαρκή ένταση και καθώς υπάρχει και διαδραστικότητα με το κοινό, πρέπει να είναι αεικίνητος χωρίς να δείχνει κουρασμένος, αν και θα μπορούσε να ξεκουράζεται και λίγο, καθώς το κοινό είναι ήδη γοητευμένο από αυτόν τον τύπο. Σε όλα αυτά ανταποκρίθηκε με δεινότητα ο κ. Κυριακίδης, αλλά θα  μπορούσε να είναι πιο ήρεμος στους «βρυχηθμούς» του αυθεντικού caveman τον οποίο φέρνει πότε-πότε στη φαντασία του και μας τον παρουσιάζει, γιατί αυτός είναι που ουσιαστικά τον συμβουλεύει.

   Το έργο έχει πολλά αμερικανικά στοιχεία τα οποία θα μπορούσαν να προσαρμοστούν περισσότερο στην ελληνική πραγματικότητα από την κ. Παπαστάθη που είναι υπεύθυνη για την διασκευή. Η σκηνοθεσία ανήκει στην ίδια και είναι καλή, καθώς καταφέρνει να κρατήσει το κοινό σε εγρήγορση. Η μετάφραση της κ. Τάττη είναι απλή και κατανοητή. Τα σκηνικά της κ. Παγώνη θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα, λίγο πιο πλούσια. Τα κοστούμια της κ. Coltrane ή να πούμε το κοστούμι; Ανάλογο της εποχής.

   Αναμένουμε λοιπόν και την ανανέωση του «ανθρώπου των σπηλαίων» από έναν άλλο μεγάλο ηθοποιό, τον κ. Παρτσαλάκη…

 

Το έργο «κέιβμαν» παρουσιάζεται για 8η χρονιά σε θερινή περιοδεία σε όλη την Ελλάδα.