THEATROLOGA KAI ALLA : ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 2019-2020 Bookmark and Share

ΟΙ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 2019-2020

Θέατρο Μικρό Χορν
Αμερικής 10 Κολωνάκι Τηλ.: 211 1826479
210 5232097
                                                            «To υπέροχό μου διαζύγιο»


της Geraldine Aron

Από την Παρασκευή 27 Δεκεμβρίου στο Θέατρο Μικρό Χόρν
Ερμηνεύει η Φαίδρα Δρούκα Σκηνοθεσία - σκηνικά - κοστούμια: Κοραής Δαμάτης
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη
«To υπέροχό μου διαζύγιο», η παράσταση που αγάπησε το κοινό με την Φαίδρα Δρούκα ,σε σκηνοθεσία Κοραή Δαμάτη, λόγω μεγάλης επιτυχίας και μετά από τα απανωτά sold out στο Από Μηχανής Θέατρο αλλάζει χώρο και από τις 27 Δεκεμβρίου μεταφέρεται στο Θέατρο Μικρό Χορν. Ένα απολαυστικό έργο γεμάτο χιούμορ με εναλλαγή συναισθημάτων και συγκλονιστική ερμηνεία από την Φαίδρα Δρούκα.
Θεατρικό Κουίζ: Ελάτε να βοηθήσουμε την Άντζελα!
Τί πιστεύεται ότι μπορεί να κάνει μία χαριτωμένη σαρανταπεντάρα, και συγκεκριμένα η Άντζελα Κέννεντι Λίπσκυ, όταν ο ‘‘αγαπημένος’’ της σύζυγος την εγκαταλείπει μετά από είκοσι χρόνια έγγαμης ζωής γεμάτης όρκους πίστης και αφοσίωσης;
1) Τρελαίνεται απ’ τη χαρά της;
2) Σκέφτεται να διεκδικήσει τον πενηνταπεντάρη σύζυγο της από την εικοσιτεσσάρων Μεξικανή ερωμένη του;
3) Αγοράζει βιτριόλι και ετοιμάζεται για επίθεση;
3) Παίρνει ό,τι χάπια βρει μπροστά της;
4) Κοιμάται με τον πρώτο τυχόντα;
5) Πάει σε ψυχίατρο;
6) Ξυρίζει το κεφάλι της;
7) Αρχίζει τις πλαστικές;
8) Τρέχει στα sex shop;
9) Πάει ταξίδια σε εξωτικά νησιά;
10) Προσπαθεί να ξαναερωτευθεί;
Στο Μικρό Χόρν, από τις 27 Δεκεμβρίου , η Φαίδρα Δρούκα θα δίνει όλες τις απαντήσεις του κουίζ, ερμηνεύοντας την Άντζελα Κέννεντι Λίπσκυ στο έργο της Geraldine Aron «ΤΟ ΥΠΕΡΟΧΟ ΜΟΥ ΔΙΑΖΥΓΙΟ».
Η Ιρλανδή συγγραφέας, με χιούμορ, αυτοσαρκασμό και ζωντάνια, μάς παροτρύνει να ζήσουμε μαζί με την χωρισμένη Άντζελα, όλες τις σκέψεις, τα συναισθήματα, τις αποφάσεις, και τις καινούργιες εμπειρίες μιας γυναίκας που βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ζωής της,…στο αναπάντεχο διαζύγιο! Μιας γυναίκας έξυπνης μεν αλλά και παιδιάστικα αφελής -λόγω συζυγικών υποχωρήσεων- τρυφερής, δοτικής αλλά και συνάμα φοβισμένης, επίσης λόγω συζυγικών υποχωρήσεων, χαρούμενης και ταυτόχρονα θλιμμένης.
Μια από τις γυναίκες που συναντάμε κάθε μέρα.
Ίσως μια γυναίκα που βρίσκεται στην διπλανή πόρτα
Trailer παράστασης: https://www.youtube.com/watch?v=7M9AxkLZkJA&feature=youtu.be
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
Ερμηνεία: Φαίδρα Δρούκα
Μετάφραση : Μαργαρίτα Δαλαμάγκα Καλογήρου
Σκηνοθεσία - Σκηνικά - Κοστούμια : Κοραής Δαμάτης
Μουσική: Δήμητρα Γαλάνη
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Στην παράσταση «Το υπέροχό μου διαζύγιο» ακούγεται το τραγούδι «Οι Παλιές οι Μέρες», μια πρωτότυπη σύνθεση σε στίχους Κοραή Δαμάτη, μουσική-ερμηνεία Δήμητρας Γαλάνη και ενορχήστρωση Γιώργου Μπουσούνη.

INFO:
Ημέρες και ώρες παραστάσεων:
Από 27/12 έως 12/1
Παρασκευή στις 21:00
Σάββατο στις 21:00
Κυριακή στις 18:00
Από 18/1
Σάββατο στις 18:00
Κυριακή στις 20:15
Διάρκεια: 90΄

ΤΙΜΕΣ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ:
Κανονικό: 15 €
Μειωμένο(Φοιτητικό/Ανέργων/ΑμεΑ) :12€
Ατέλεια : 5 €]


Τηλέφωνο κρατήσεων : 211 1826479 και 210 5232097
--------------------------------------------------

FriedrichSchiller
ΜΑΡΙΑ ΣΤΙΟΥΑΡΤ

Σκηνοθεσία ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΠΡΟΥΣΚΟΥ
ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Από 2 Νοεμβρίου

Η «Μαρία Στιούαρτ» του FriedrichSchiller, ένα από τα σημαντικότερα έργα
του παγκόσμιου δραματολογίου, ανεβαίνει από την 5 η Εποχή στην Κεντρική
Σκηνή του θεάτρου ΑΛΜΑαπό τις 2 Νοεμβρίου σε σκηνοθεσία Άντζελας
Μπρούσκου.Το έργοπεριστρέφεται γύρω από τις δυο μυθικές βασίλισσες της
Ευρωπαϊκήςιστορίας,την Ελισάβετ της Αγγλίας και την συγγενή της Μαρία της
Σκωτίας.
Είναι δύο αντίζηλες που διεκδικούν τον ίδιο θρόνο προκειμένου να
επικρατήσουν σ’ έναν κόσμο ανδρών που επιβουλεύεται την θέσητους. Και οι
δύο παγιδευμένες σ’ ένα σύμπαν που σπαράσσεται από διαφορετικές και
αντικρουόμενες δυνάμεις. Εθνικές ταυτότητες, θρησκείες, παραμορφωμένες ιδεολογίες,
ιστορικές συμμαχίες θα θέσουν σε δοκιμασία τις δυνάμεις και τις δυνατότητες τους. Τα
πάθη μετατρέπονται σε φιλοδοξίες, η πολιτική σε ίντριγκα και συνωμοσίες.
Η προτεστάντηςΕλισάβετ θα κερδίσει την εξουσία, αλλά καταλήγει μόνη στο
θρόνο. Η καθολική Μαρία θα αναζητά, μέχρι την εκτέλεση της, μια αληθινή
κατάσταση ύπαρξης μέσα από την θρησκεία.
Συντελεστές
Διασκευή – Σκηνοθεσία | ΑΝΤΖΕΛΑ ΜΠΡΟΥΣΚΟΥ
Μετάφραση |ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΠΑΣΤΑΣ
Σκηνικό: ΣΤΑΥΡΟΣ ΛΙΤΙΝΑΣ
Κοστούμια | ΣΤΑΥΡΟΣ  ΛΙΤΙΝΑΣ - ΑΝΤΖΕΛΑ  ΜΠΡΟΥΣΚΟΥ
Μουσική | ΓΙΩΡΓΟΣ  ΑΝΔΡΙΩΤΗΣ
Φωτισμοί |ΝΙΚΟΣ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
Βοηθός σκηνοθέτη | ΒΙΚΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ
Φωτογραφίες | ΕΛΙΝΑ  ΓΙΟΥΝΑΝΛΗ
Παίζουν:
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΜΑΡΑΓΚΟΥ | ΠΑΡΘΕΝΟΠΗ ΜΠΟΥΖΟΥΡΗ | ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΔΩΝΗΣ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΑΜΣΙΑΡΗΣ| ΓΙΩΡΓΟΣ ΦΡΙΤΖΗΛΑΣ| ΓΙΩΡΓΟΣ
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΗΣ
Παραγωγή: 5 η Εποχή

Παραστάσεις: 2 Νοεμβρίου – 19 Ιανουαρίου
Πέμπτη& Κυριακή, ώρα 20.00
Παρασκευή& Σάββατο, ώρα 21.00
Τιμές εισιτηρίων:
Πέμπτη 14 € Γενική είσοδος
Παρασκευή & Κυριακή: 18 € | 15 € φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+
Σάββατο: 20 € | 15 € φοιτητές, άνεργοι, ΑμεΑ, 65+
Εξώστης | 14€
Προπώληση: https://www.viva.gr 
και στο ταμείο του θεάτρου ΑΛΜΑ, τηλ. 210 5220100

----------------------------------------------------------------

Ο ΧΡΟΝΟΣ ΣΤΑΜΑΤΑ

Το «Ο χρόνος σταματά» είναι ένα σπουδαίο αντιπολεμικό έργο, του βραβευμένου με Pulitzer Αμερικανού συγγραφέα Donald Margulies.
Η ιδέα του πολέμου «αιωρείται» σε όλη τη διάρκεια του έργου, όπως και η κριτική που αυτό ασκεί στην κατευθυνόμενη δημοσιογραφία και στον ύποπτο ρόλο των εκδοτικών συγκροτημάτων, που τρέφονται από κάθε αναταραχή που –δυστυχώς– δεν ανιχνεύεται μόνο στις εμπόλεμες ζώνες.
Η Σάρα αναρρώνει μετά τον σοβαρό τραυματισμό της στον πόλεμο στη Συρία, που κάλυπτε σαν φωτορεπόρτερ. Μαζί της ο Τζέιμς, ο σύντροφός της, πολεμικός ανταποκριτής του CNN, συγγραφέας και ακτιβιστής.
Η επίσκεψη του 55χρονου Ρίτσαρντ, εκδότη και φίλου του Τζέιμς και μέντορα της Σάρας και της 25χρονης συντρόφου του, φωτίζει δύο εντελώς διαφορετικές στάσεις ζωής, εξαιρετικά αναγνωρίσιμες στην εποχή μας. Απ’ τη μια οι «ψαγμένοι» με ενοχές για έναν κόσμο που σπαράσσεται καθημερινά κι απ’ την άλλη οι «χαρούμενοι» που ονειρεύονται και κάνουν σχέδια για το μέλλον.
Μια απλή, ανθρώπινη και κατανοητή ιστορία, για τέσσερις σολίστες ηθοποιούς.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Ελένη Ρεπούσκου
Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής
Σκηνικό: Δέσποινα Βολίδη
Βοηθός σκηνοθέτης – Μουσική επιμέλεια: Κωνσταντίνα Σαραντοπούλου
Video: Γιώργος Γιαννακόπουλος
Φωτισμοί: Μπάμπης Αρώνης, Βασίλης Γιαννακόπουλος
Φωτογραφίες: Γιώργος Φερμελετζής

Ερμηνεύουν:
Κώστας Κλάδης, Αυγουστίνος Ρεμούνδος, Έλενα Τυρέα,  Χριστίνα Σιώμου

Από το Σάββατο 26/10/2019
Παραστάσεις: Σάββατο στις 9 μ.μ. και Κυριακή στις 7μ.μ.
Διάρκεια: 90 λεπτά
Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ και 12 ευρώ (για φοιτητές, ανέργους, υπερήλικες)


ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΤΩ ΑΠ’ ΤΗ ΓΕΦΥΡΑ
Πλατεία ηλεκτρικού σταθμού Ν. Φαλήρου
Πληροφορίες-κρατήσεις στο 210.4816200 και στο katoapotigefyra.gr

------------------------------------------------------------------------------------

Προσωπική συμφωνία

Του Ρόναλντ Χάργουντ

«Από Μηχανής Θέατρο»

Νικήτας Τσακίρογλου- Χρήστος Βαλαβανίδης- Αλέξανδρος Μπουρδούμης

Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς

Στους κεντρικούς ρόλους οι Νικήτας Τσακίρογλου, Χρήστος Βαλαβανίδης και Αλέξανδρος Μπουρδούμης.


Έγραψαν για την παράσταση

Κώστας Γεωργουσόπουλος/ ΤΑ ΝΕΑ/ 21 Ιανουαρίου 2019: «….. Ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς δίδαξε ρόλους, φώτισε αντιδράσεις, προσέγγισε συνειδήσεις και πέτυχε να μας συγκλονίσει με τα διλήμματα της ύπαρξης. Σκηνικά – κοστούμια (Αθανασιάδου – Σπερελάκη), μουσική (Κατσιβέλης), φωτισμοί (Αγιαννίτης) άψογα. Έξοχη η κίνηση που δίδαξε η Λιατσεβίρη. Ο Νικήτας Τσακίρογλου μάθημα λιτότητας, ουσίας μιμήσεως και άψογου ρυθμού του λόγου. Μεγάλη υποκριτική. Ο Χρ. Βαλαβανίδης άψογος, απλός και ουσιαστικά ανθρώπινος. Ο Μπουρδούμης συνεχίζει να μας εκπλήσσει. Ηθοποιός κύρους με έξοχους ρυθμούς και αξιόλογη κίνηση. Η Αννα Ελεφάντη: αποκάλυψη. Δείτε πώς
μια ηθοποιός μπορεί να φτάσει να υποδυθεί την ψυχική στέρνα… με θέρμη. Ισόρροπα μιμήθηκαν χαρακτήρες Μαρούσκα, Παναγιωτοπούλου και Γουρζουλίδης…...»

Μαρία Κρύου/ Αθηνόραμα/ 07 Φεβρουαρίου 2019: «…. Ανθρώπινος, γλυκόπικρος και συγκινητικός ο Νικήτας Τσακίρογλου, με φοβερή απλότητα και ειλικρίνεια, «υπερασπίζεται» τα ιδανικά του χαρακτήρα που ερμηνεύει, μας πείθει για την οπτική με την οποία ο Βίλχελμ Φούρτβενγκλερ βλέπει τα πράγματα: ότι η τέχνη μπορεί, ακόμη και στην πλέον μισαλλόδοξη καθημερινότητα, να προσφέρει ομορφιά, ευτυχία και προσωπικούς καλλιτεχνικούς θριάμβους. Ο Δημήτρης Μυλωνάς, διατηρώντας την αφήγηση σε υψηλούς ρυθμούς, υπερασπίζεται την αγωνία και τις συναισθηματικές εντάσεις του έργου, μετατρέπει τη σκηνή σε πεδίο εκδήλωσης και κατάδειξης ατομικών και συλλογικών αντιφάσεων, ενεργοποιώντας εν τέλει το μηχανισμό σκέψης του θεατή…..»

Νεφέλη Παπαθανασίου/ kallitexnes.gr: «…. Από την πρώτη στιγμή μέχρι την τελευταία, η παράσταση αυτή υπήρξε αριστουργηματική…..»
Trailer παράστασης: https://www.youtube.com/watch?v=y4ur3axzzNk

Υπόθεση
Στη Ναζιστική Γερμανία, ο Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ θεωρείται ο σημαντικότερος Διευθυντής Ορχήστρας γι’ αυτό και χαίρει της εύνοιας του Αδόλφου Χίτλερ. Μετά το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, στο κατεχόμενο Βερολίνο, ο Φουρτβένγκλερ θα κατηγορηθεί για τη σχέση του με το Ναζιστικό καθεστώς και θα υποβληθεί σε ανάκριση από τους Αμερικανούς. Την ανάκριση του μαέστρου αναλαμβάνει ο ταγματάρχης Άρνολντ ο οποίος δείχνει αποφασισμένος να αποδείξει πως ο μουσικός υπήρξε στέλεχος των Ναζί κι εκμεταλλεύτηκε τα προνόμια που του προσέφερε το Κόμμα. Τα αποδεικτικά στοιχεία είναι μηδαμινά μόλο ταύτα, τα επιχειρήματα του Φουρτβένγκλερ σχετικά με τη «διατήρηση της Γερμανικής μουσικής παράδοσης και των υψηλών αξιών», συγκρούονται με τις ανεξίτηλες μνήμες του Ταγματάρχη από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης και τους αμέτρητους νεκρούς. O μάρτυρας που θα αλλάξει την τροπή της ανάκρισης είναι ο Ρόντε, δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, ο οποίος με αντάλλαγμα την προσωπική του απαλλαγή, προδίδει κρυφές πτυχές του μαέστρου.

Στην Προσωπική συμφωνία η δράση συμβαίνει σε ένα τοπίο από ερείπια. Διόλου τυχαία. Γιατί εκτός από τα ορατά ερείπια του πολέμου, των βομβαρδισμών, υπάρχουν κι εκείνα τα βαθιά ριζωμένα στις ψυχές των
ανθρώπων, αποτέλεσμα ενός άλλου «πολέμου» εσωτερικού, υπαρξιακού. Τα πρόσωπα στέκονται στα ορατά ερείπια για να μιλήσουν τη δική τους ιστορία, ιστορία-ψηφιδωτό της «μεγάλης» Ιστορίας, σε μια προσπάθεια να διαχειριστούν και να επουλώσουν τις ψυχικές τους πληγές. Αυτές οι «μικρές» ιστορίες είναι που θα φωτίσουν στα μάτια μας τη «μεγάλη» Ιστορία για να μας επιτρέψουν τελικά και τη δική μας προσωπική εμπλοκή σε γεγονότα του παρελθόντος τα οποία αν και με διαφορετικά χαρακτηριστικά, φωτίζουν πρακτικές του μέλλοντος.

Το έργο Προσωπική συμφωνία (Taking sides) του Ρόναλντ Χάργουντ (συγγραφέα του επίσης βραβευμένου έργου The dresser), γράφτηκε το 1995 και βασίζεται σε πραγματικά ημερολόγια του σπουδαίου μαέστρου Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ τα οποία κρατούσε κατά τη διάρκεια της ανάκρισής του. Η πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ.
Συντελεστές:
Μετάφραση: Αθανασία Α. Καραγιαννοπούλου
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς
Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης
Βοηθός σκηνοθέτη: Βίκυ Παναγιωτοπούλου

Παίζουν:
Νικήτας Τσακίρογλου: Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ
Χρήστος Βαλαβανίδης: Χέλμουτ Ρόντε
Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ταγματάρχης Άρνολντ
Άννα Ελεφάντη: Έμμυ Στράουμπε
Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου: Ταμάρα Ζαχς
Παναγιώτης Γουρζουλίδης: Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς

Πληροφορίες
Εκτέλεση Παραγωγής: εταιρεία «Γίνονται Έργα»
Η παράσταση επιχορηγείται από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού



--------------------------------------------------------------------


Fuga 

Η FUGA χαρακτηρίζεται διεθνώς ως η πιο διεφθαρμένη κωμωδία του Γκαλθεράν, του θεατρικού συγγραφέα των πετυχημένων «Μέθοδος Gronholm» και «Δάνειο»

Το έργο του Καταλανού συγγραφέα αρχίζει ως πολιτική σάτιρα και εξελίσσεται σε ένα γαϊτανάκι ανατροπών και αποκαλύψεων, που ως την τελευταία στιγμή, καταρρίπτει όλα τα δεδομένα.


Ο Υπουργός και το σκάνδαλο

Ο Υπουργός Ισίδρο Γκαλιάνα (ΣΠΥΡΟΣ ΠΟΥΛΗΣ) παραιτείται λόγω ενός σκανδάλου που αποκαλύφθηκε εις βάρος του και ετοιμάζεται να δώσει τέλος στη ζωή του, μέσα στη βίλα
που απέκτησε με τις κομπίνες του. Πριν φύγει από τη ζωή, θέλει να καλέσει για πρώτη και τελευταία φορά μια... επαγγελματία του έρωτα. Από τη βίλα όμως θα περάσουν πέρα από το call-girl (ΗΡΩ ΠΕΚΤΕΣΗ), μια μυστηριώδης πλασιέ (ΚΑΛΗ ΔΑΒΡΗ), ένας πληρωμένος
δολοφόνος (ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΑΡΑΣΧΟΣ) και ένας μουγκός παράλητος πεθερός (ΧΑΡΗΣ ΓΡΗΓΟΡΟΠΟΥΛΟΣ)

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ
Σπύρος Πούλης
Χάρης Γρηγορόπουλος
Καλή Δάβρη
Γιώργος Παράσχος
Ηρώ Πεκτέση


Μετάφραση: Μαρία Χατζηεμμανουήλ
Σκηνοθεσία: Σπύρος Πούλης
Σκηνικά: Νατάσσα Παπαστεργίου
Κοστούμια: Κατερίνα Ανδρικοπούλου
Φωτογραφίες: Γιώργος Καλφαμανώλης
Φωτισμοί: Βλάσης Θεοδωρίδης

Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Παρασκευή 21:15
Σάββατο: 18:30 και 21:15
Κυριακή: 19:00

Την περίοδο των εορτών το πρόγραμμα θα υποστεί μεταβολές


Διάρκεια: 110 λεπτά με διάλειμμα

Τιμές εισιτηρίων
Α ζώνη: 18€
Β ζώνη: 15€
παιδικό (από 5 έως 12 ετών)- φοιτητικό- ανεργίας-ΑΜΕΑ- άνω των 65: 12€

Χυτήριο Theatre - Σημείο Πολιτισμού
Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός
Τηλέφωνο: 210 3412313
---------------------------------------------------------------------------

ΠΟΛΕΜΟΣ ΚΑΙ ΕΙΡΗΝΗ


Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

Λεωφ. Ηρ. Πολυτεχνείου 32, Πειραιάς

Σκηνοθεσία Ιόλη Ανδρεάδη


Παραστάσεις κάθε Δευτέρα & Τρίτη στις 20.00
Εισιτήρια από 10 έως 30 ευρώ | Διάρκεια 180 λεπτά (με διάλειμμα)
 Προπώληση https://www.viva.gr/tickets/theater/dhmotiko-theatro-peiraia/polemos-kai-eirhnh/


«Έχω μαζί μου δυο σπουδαίους πολεμιστές: τον χρόνο και την υπομονή».


Το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά παρουσιάζει το έπος του Λέοντος Τολστόι «Πόλεμος και Ειρήνη» σε σκηνοθεσία Ιόλης Ανδρεάδη.

150 χρόνια μετά την πρώτη του έκδοση (1869), αλλά και 200 χρόνια από την καταληκτική ημερομηνία των γεγονότων που διαδραματίζονται στις σελίδες του (1820), ένας εκλεκτός θίασος πρωταγωνιστών ενσαρκώνει επί σκηνής το σημαντικότερο μυθιστόρημα της παγκόσμιας λογοτεχνίας.


Στο ρόλο του Λέοντος Τολστόι και του Στρατηγού Κουτούζωφ ο Κώστας Καζάκος.

Πρωταγωνιστούν αλφαβητικά: Γεράσιμος Γεννατάς, Πυγμαλίων Δαδακαρίδης, Τζένη Κόλλια, Νεφέλη Κουρή, Κωνσταντίνος Μπιμπής, Κώστας Νικούλι, Ρούλα Πατεράκη και Βασιλική Τρουφάκου. Παίζουν ακόμη οι Ανδρέας Κανελλόπουλος και Εστέλλα Κοπάνου.


Με όχημα τα γεγονότα που έλαβαν χώρα επί ρωσικού εδάφους μεταξύ 1805 και 1820 και έχουν ως επίκεντρο την επίδραση της γαλλικής εισβολής στην Τσαρική Ρωσία, ο Λέων Τολστόι πραγματοποιεί μια ανεπανάληπτη, μια οικουμενική σκιαγράφηση της ανθρώπινης ψυχής.

Φέρνοντας στο προσκήνιο τα πάθη της ρωσικής αριστοκρατίας την εποχή της Ναπολεόντειας κυριαρχίας, ο Τολστόι φωτίζει λεπτό προς λεπτό και με κάθε λεπτομέρεια το πέρασμα των ανθρώπων από τη φρίκη του πολέμου στη θαλπωρή της ειρήνης και από το φως του έρωτα στο σκοτάδι και την αποδοχή του θανάτου.

Για να εξυμνήσει, συγκινημένος, τη γενναιότητα, την ομορφιά, τη δύναμη ψυχής, τη στρατηγική ευφυΐα και το υψηλό φρόνημα ενός ολόκληρου λαού.

Μετάφραση από τα αγγλικά - Σκηνοθεσία - Κίνηση: Ιόλη Ανδρεάδη
Πρωτότυπη διασκευή για το θέατρο: Ιόλη Ανδρεάδη & Άρης Ασπρούλης
Σκηνογραφία - Κοστούμια: Δήμητρα Λιάκουρα
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Γιάννης Χριστοφίδης
Φωτισμοί: Στέβη Κουτσοθανάση
Κατασκευές: Γιάννης Νίτσος
Κατασκευή αρκούδας: Στέλιος Κουτρούλης
Κατασκευές χειροποίητων φιγούρων και χάρτη: Γιάγκος Ανδρεάδης
Διδασκαλία Χορού Ecossaise: Darren Royston
Βοηθός Σκηνοθέτη: Νατάσα Πετροπούλου
Βοηθός Σκηνογράφου: Έλενα Μπούγου
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Video Trailer: Μιχαήλ Μαυρομούστακος
Μακιγιάζ – Κομμώσεις: Αννα Μαρία Προκοπίδου
Διεύθυνση Παραγωγής: Κατερίνα Διακουμοπούλου
Συνεργάτης Παραγωγής: Λευτέρης Κώτσης
Συμπαραγωγή: Δημοτικό Θέατρο Πειραιά & Performing arts and entertainment ltd

Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
Λέων Τολστόι & Στρατηγός Κουτούζωφ: Κώστας Καζάκος
Άννα Πάβλοβνα & Σοφία Τολστόι: Ρούλα Πατεράκη
Αντρέι Μπαλκόνσκι: Πυγμαλίων Δαδακαρίδης
Νατάσα Ροστόβα: Νεφέλη Κουρή
Πιέρ Μπεζούχωφ: Κωνσταντίνος Μπιμπής
Ναπολέων Βοναπάρτης: Γεράσιμος Γεννατάς
«Μπελ» Ελέν Κουράγκινα: Βασιλική Τρουφάκου
Νικολάι Ροστώφ: Κώστας Νικούλι
Μάρια Μπαλκόνσκαγια: Τζένη Κόλλια
Λίζα Μπαλκόνσκαγια: Εστέλλα Κοπάνου
Ανατόλ Κουράγκιν: Ανδρέας Κανελλόπουλος

Το κείμενο της παράστασης κυκλοφορεί από την Κάπα Εκδοτική. Προλογίζει ο Δημήτρης Μανιάτης.


Λίγα λόγια για το «Πόλεμος και Ειρήνη»
«Ο πιο ισχυρός, ο πιο αδιάρρηκτος, ο πιο αβάσταχτος κι ο πιο σταθερός δεσμός που μας συνδέει με τους συνανθρώπους μας είναι αυτό που ονομάζουμε «εξουσία». Η εξουσία, με το βαθύτερο νόημα, δεν είναι παρά έκφραση της πιο μεγάλης εξάρτησης του ενός απέναντι στον άλλον. Είναι πολύ δύσκολο να καθορίσει κανείς τα όρια της περιοχής μεταξύ ελευθερίας και αναγκαιότητας κι ο καθορισμός αυτού του ορόσημου αποτελεί το θεμελιώδες πρόβλημα της ψυχολογίας.»
Λέων Τολστόι

Το «Πόλεμος και Ειρήνη» αποτελεί έργο επικής διάστασης και θεωρείται ως ένα από τα πιο σημαντικά έργα της παγκόσμιας λογοτεχνίας. Στους 4 τόμους του και στις συνολικά 1.600 σελίδες του, μέσα από αναρίθμητά κεφάλαια και πρόσωπα, ο Λέων Τολστόι σκιαγραφεί με κάθε λεπτομέρεια τα γεγονότα που διαδραματίστηκαν κατά τη διάρκεια της γαλλικής εισβολής στη Ρωσία, περιγράφοντας τον αντίκτυπο της εποχής του Ναπολέοντα στην τσαρική κοινωνία, μέσα από τις ζωές πέντε ρωσικών αριστοκρατικών οικογενειών.
Ο Τολστόι το δούλεψε από το 1863 ως το 1869. Αρχικά σκόπευε να γράψει ένα μυθιστόρημα γύρω από τους «Δεκεμβριστές» που η ρωσική κυβέρνηση τους επέτρεψε μόλις το 1856 να επιστρέψουν από την εξορία. Για να το γράψει όμως έπρεπε να γυρίσει πίσω χρονικά, στην εποχή που εκδηλώθηκε η στάση των Δεκεμβριστών, δηλαδή στο 1825. Για να αποδώσει, δε, καλύτερα την ψυχολογία των κεντρικών ηρώων, έπρεπε να πάει ακόμα πιο πίσω και να φτάσει στον πόλεμο του 1812, κατά του Ναπολέοντα. Στη διάρκεια, λοιπόν, αυτής της συγγραφικής πορείας αναγκάστηκε να αλλάξει όλη τη σύλληψη του έργου του, κυριαρχώντας τελικά μέσα του περισσότερο το ενδιαφέρον για την εποχή της ναπολεόντειας εισβολής.
Το μυθιστόρημα εκδόθηκε για πρώτη φορά στο σύνολό του το 1869 και κατέλαβε την πρώτη θέση στον κατάλογο των πρώτων σε πωλήσεις βιβλίων στην τότε Ρωσία. Τμήματα του είχαν δημοσιευτεί προηγουμένως σε συνέχειες στο ρωσικό περιοδικό «Russkiy Vestink» μεταξύ 1865 και 1867, υπό τον τίτλο «Η χρονιά του 1805».
Αξίζει να σημειωθεί ότι μεγάλα τμήματα του έργου, ειδικά στα τελευταία κεφάλαια, αποτελούν φιλοσοφική συζήτηση, παρά αφήγηση. Και ότι ο ψυχικός κόσμος κάθε ήρωα αποκαλύπτεται σε συσχετισμό με τον ψυχικό κόσμο του ίδιο του λαού και με ξεκάθαρη σαφήνεια της θέσης του ήρωα πάνω στα ιστορικά και κοινωνικά προβλήματα της Ρωσίας.
Τέλος, ο Λέων Τολστόι στο μνημειώδες αυτό έργο, αποτυπώνει χωρίς περιστροφές έναν πρωτοφανή για την εποχή ρεαλισμό των ηρώων, εξηγώντας τον μηδαμινό ρόλο που παίζουν στην εξέλιξη των ιστορικών γεγονότων, αυτοί που αποκαλούνται ‘μεγάλοι άνδρες’.

Λίγα λόγια για τον Λέοντα Τολστόι
Ο Λέων Τολστόι γεννήθηκε στις 9 Σεπτεμβρίου του 1828 στη Γιάσναγια Πολιάνα, στο κτήμα της οικογένειάς του το οποίο βρισκόταν νοτιοδυτικά της Τούλα, σημερινής βιομηχανικής περιοχής στο ευρωπαϊκό τμήμα της Ρωσίας.
Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο του Καζάν και έλαβε μέρος στον πόλεμο της Κριμαίας ως αξιωματικός του πυροβολικού, όπου και του απονεμήθηκαν ανώτερες διακρίσεις. Παρόλα αυτά, ο αποτροπιασμός του για τις φρικαλεότητες του πολέμου διαφαίνεται ξεκάθαρα από τα πρώτα του διηγήματα. Από το τέλος της δεκαετίας του 1860 ο Τολστόι εγκαθιστάτε ξανά στην πατρική του γη, ανοίγει σχολείο για τα αγροτόπαιδα της περιοχής και ιδρύει το ομώνυμο περιοδικό «Γιάσναγια Πολλιάνα». Είχε προηγουμένως ταξιδέψει σε Γαλλία, Ελβετία, Ιταλία και Γερμανία.
Στα 1862 παντρεύεται τη Σοφία Αντρέγιεβνα Μπερς. Από το 1863 ως το 1869 ασχολήθηκε αποκλειστικά με τη συγγραφή του μυθιστορήματος «Πόλεμος και Ειρήνη», την εξοχότερη απεικόνιση της ζωής και των συνθηκών της Ρωσίας στην περίοδο των ναπολεόντειων πολέμων. Το βάθος της ψυχολογικής ανάλυσης, η αριστοτεχνική απεικόνιση ανθρώπινων μορφών και τοπίων και ο πλούτος της γλώσσας, κάνουν το «Πόλεμος και Ειρήνη» ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της ρεαλιστικής πεζογραφίας του 19ου αιώνα και όχι μόνο.
Ο Τολστόι έγραψε νουβέλες, διηγήματα, μεγαλειώδη μυθιστορήματα, θεατρικά έργα, αλλά και την περίφημη πραγματεία «Τι είναι τέχνη». Σε όλα του τα γραπτά διατυπώνεται ένας βαθύς ανθρωπισμός και μια προσωπική θρησκευτικότητα, γεγονός που τον έφερε και σε αντιδικία με την εκκλησία της Ρωσίας, η οποία τον απέβαλε από τις τάξεις της το 1901.
Αν και καταγόταν από πλούσια οικογένεια, αφοσιώθηκε με μεγάλη στοργή στους μουζίκους, βοηθώντας τους και μελετώντας τη ζωή τους. Γεμάτος αγάπη και δεμένος με τα προβλήματα της εποχής του, προσπάθησε να βρει γιατί υποφέρουν οι άνθρωποι, με σκοπό να τους απελευθερώσει και να αποκαταστήσει την αξιοπρέπειά τους.
Ως καλλιτέχνης διακρίνεται για τη βαθιά γνώση των κρυφών πτυχών της ψυχής και την άμεση καθαρότητα του αισθήματος. Το έργο του είχε τεράστια σημασία ακόμη και στην εποχή του, ενώ επηρέασε έκτοτε τη ρωσική και την παγκόσμια λογοτεχνία, όσο κανείς.
Πέθανε το 1910 από πνευμονία στην περιοχή Αστάποβο σε ηλικία 82 ετών, όντας ήδη δημοφιλής και αγαπητός και ένας από τους μεγαλύτερους συγγραφείς όλων των εποχών.

Σημείωμα του Καλλιτεχνικού Διευθυντή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά
Όταν τα μεγάλα λογοτεχνικά κείμενα συναντιόνται με το θέατρο, γίνεται έκδηλα ορατό αυτό που μας κληροδοτεί η υψηλή λογοτεχνία: τα γεγονότα υπερβαίνουν τη ρεαλιστική τους υπόσταση και καθίστανται μεταφορές ιδεών που μας ακουμπούν άμεσα. Το ίδιο συμβαίνει και με το αριστούργημα του Λέοντος Τολστόι, ήδη και από τη διαλεκτική που εγκαθιστά ο τίτλος του: Πόλεμος και Ειρήνη. Οι δύο αυτές λέξεις διαβάζονται όχι μόνο ως αντίθετες έννοιες, όχι μόνο ως αντίρροπες ιστορικές δυνάμεις, αλλά και ως διάδοχες πραγματικότητες που η μια γεννά την άλλη σε ατέρμονη διαδοχή. Να, λοιπόν, που η κίνηση της ιστορίας, και οι ανθρώπινες ζωές που αυτή συμπαρασέρνει καθώς σαρώνει τον χρόνο, αποκαλύπτονται επί σκηνής προσφέροντας μια υπόδειξη για τη δική μας σημερινή, μεταιχμιακή θέση στο ρεύμα των γεγονότων.
Νίκος Διαμαντής

Σημείωμα σκηνοθέτη
Το ‘Πόλεμος και Ειρήνη’ σε διαφορετικές εκδόσεις, διαφορετικές μεταφράσεις. Φθαρμένα βιβλία από τρεις γενιές πίσω, μέσα στο παιδικό μου δωμάτιο. Βιβλίο-καταφύγιο. Στα δεκατέσσερά μου. Στα δεκαεφτά. Στα εικοσιένα. Στα εικοσιεννιά. Τώρα. Κάθε φορά να εφιστά την προσοχή μου στην ομορφιά της ζωής. Όπου ο πόλεμος είναι μεγάλος. Ο έρωτας είναι αδιάκοπος. Και η ζωή σκληρή, τρυφερή και σοφή.
Μια διασκευή για το θέατρο. Μια επιθυμία ζωής.
Διασκευή ενός μυθιστορήματος 1.600 σελίδων ίσον προσωπική οπτική. Μία επιλογή ανάμεσα σε άπειρες.
Πρέπει κανείς να πάρει την απόφαση πως είναι ένας μόνο αναγνώστης ανάμεσα σε εκατομμύρια αναγνώστες του Τολστόι, που τα δικά του βιώματα και οι εμπειρίες καθρεφτίστηκαν σε μερικά από αυτά που περνάνε οι ήρωες του έργου και άρα αυτό που γεννήθηκε σε αυτή τη συνάντηση καθορίζει το τί μένει, τί φεύγει, ποιοι από τους πολλούς χαρακτήρες του βιβλίου θα μεταφέρουν την ιστορία στην παράσταση, ποιες μάχες θα κρατηθούν, ποιοι έρωτες θα μνημονευτούν. Με αυτή την έννοια πρόκειται για μια θεατρική μεταφορά με έντονο το αυτοβιογραφικό στοιχείο, το προσωπικό φίλτρο δηλαδή.
Μεγάλος σύμμαχος σε αυτό το εγχείρημα υπήρξε ο χρόνος. Οι εννέα μήνες της συγγραφής του νέου αυτού θεατρικού κειμένου, έδωσαν την απαραίτητη ελευθερία και το κέφι που χρειαζόμουν για να φτάσει το έργο στην τελική του μορφή. Έπειτα, το παρέδωσα στον Άρη Ασπρούλη, ώστε να προσφέρει με τις ενστικτώδεις αποφάσεις του την απαραίτητη συνέπεια στη φόρμα της γλώσσας, στο χιούμορ και στην εύρυθμη αφήγηση μιας τρίωρης σκηνικής ιστορίας.
Βασικές αρετές του πρωτότυπου βιβλίου σε σχέση με την απόπειρα της θεατρικής του μεταφοράς είναι η θεατρικότητα των περιγραφών του ίδιου του Τολστόι, η θεατρική τους δηλαδή
λεπτομέρεια και το γεγονός πως ο συγγραφέας αγάπησε όλους τους ήρωες του – πράγμα που σε καλεί να κάνεις κι εσύ ως διασκευαστής.
Αντίστοιχα, η δυσκολία κατά τη θεατρική του μεταφορά έγκειται στο γεγονός ότι οι κεντρικοί ήρωες που αγάπησε και περιέγραψε τόσο θεατρικά ο Τολστόι είναι τόσοι πολλοί. Και τόσο αξιαγάπητοι. Άρα, αποτελεί μεγάλη θυσία η αποσιώπηση έστω και ενός από αυτούς. Και, φυσικά, μια ακόμη αντικειμενική δυσκολία αποτελούν οι 1.600 σελίδες του έργου, γεμάτες από στοιχεία που προσφέρονται για θεατρική αξιοποίηση. Αλλά εκεί ακριβώς γυρνάει κανείς στην προσωπική επιλογή, τη στηριγμένη σε βιώματα. Και στην εξυπηρέτηση της νέας ιστορίας που ήδη γεννιέται, η οποία σταδιακά σου «δείχνει» τί κρατάς και τί αφήνεις από την ίδια την υπό κατασκευή υπόστασή της.
Με τα συναισθήματα μιας φανατικής αναγνώστριας του βιβλίου αυτού του Τολστόι -η οποία ανήκει σε μια οικογένεια με τέσσερις γενιές φανατικών αναγνωστών του- και τον θαυμασμό μου απέναντι στην καθαρότητα της ιστορίας του, προτεραιότητά μου στη σκηνοθεσία ήταν να αφουγκραστώ το νέο πλέον έργο, αυτό της διασκευής, σε άμεση συνάφεια με τον καθένα από τους έντεκα πρωταγωνιστές, με τρόπο που να οδηγεί σε μια καθαρή ιστορία επί σκηνής, μέσα από έναν συγκεκριμένο κώδικα που να επικοινωνεί όσο γίνεται, τόσο με τη διαδικασία των προβών, όσο και με τις προσωπικές μου αναμνήσεις από τις αναγνώσεις του πρωτότυπου.
Τέλος, η ιδέα για την αισθητική όψη του έργου, εμπνευσμένη από το μεταγενέστερο κίνημα της Ρώσικης Πρωτοπορίας και ιδιαίτερα από τα τρισδιάστατα «αντι-ανάγλυφα» του Βλαντιμίρ Τάτλιν, βασίστηκε σε ένα πολύ συγκεκριμένο γλυπτό της Νατάσας Ροστώφ το οποίο βρίσκεται σήμερα στο Μουσείο του Τολστόι στη Μόσχα.
Με βάση το μπρούτζινο αυτό γλυπτό, όπου εικονίζεται η αέρινη φιγούρα της εφηβικής Νατάσας μέσα σε ένα περίγραμμα μπαλκονόπορτας πολύ μεγαλύτερο από εκείνη -όταν μόλις έχει εξομολογηθεί το ενδιαφέρον της για τον Αντρέι στην ξαδέρφη της και εκείνος την έχει κρυφακούσει, δηλαδή στην πιο κρίσιμη και πιο ‘διάφανη’ στιγμή του έρωτά της για αυτόν-, δημιουργήσαμε αντίστοιχα υπερμεγέθη σκηνικά περιγράμματα για όλες τις σκηνές του έργου.
Και κάτω από αυτά τα διάφανα ‘θηρία’, που στέκονται πάνω από τα κεφάλια μας σαν τα τοτέμ της Ιστορίας ή των Κλασικών Κείμενων, τοποθέτησα τους ηθοποιούς μου, τους ήρωες του έργου, στο φυσικό τους μέγεθος, να εκδηλώνουν με στανισλαφσκική ειλικρίνεια τα σπουδαία τους πάθη.
Και είναι, αυτή η ειλικρίνεια, ο μόνος τρόπος να αναμετρηθεί κανείς με κάθε μεγάλο σχήμα και να το καταστήσει διάφανο, για να μπορέσει να περάσει από μέσα του και να αποκομίσει κάτι από αυτή την αέναη γεωμετρία των παθών.
Ιόλη Ανδρεάδη

Λίγα λόγια για την Ιόλη Ανδρεάδη
Η Ιόλη Ανδρεάδη γεννήθηκε στην Κυψέλη. Σπούδασε σκηνοθεσία στη RADA και στο King’s College London, στο οποίο ολοκλήρωσε το 2014 τη διδακτορική της διατριβή γύρω από το Θέατρο και την Τελετουργία, ως υπότροφος του Ιδρύματος Ωνάση. Έζησε 7 χρόνια στο Λονδίνο και τη Νέα Υόρκη, σπουδάζοντας και δουλεύοντας πάνω στο θέατρο ως υπότροφος των ιδρυμάτων FULBRIGHT
FOUNDATION GREECE, Ίδρυμα Ωνάση / Onassis Foundation, Stavros Niarchos Foundation και J. F. COSTOPOULOS FOUNDATION. Είναι απόφοιτος του Θεάτρου Τέχνης Καρόλου Κουν, του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Πολιτιστική Πολιτική στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Έχει σκηνοθετήσει 30 παραγωγές σε Αθήνα, Λονδίνο, Εδιμβούργο, Βερολίνο, Ρώμη και Νέα Υόρκη. Έχει υπάρξει ιδρυτικό μέλος της διεθνούς πλατφόρμας σκηνοθετών «World Wide Lab», η οποία δημιουργήθηκε στο Watermill Center του Bob Wilson το 2011 και της οποίας διετέλεσε Καλλιτεχνική Διευθύντρια το 2013 και το 2015. Έκτοτε, η Ιόλη εργάζεται εντατικά στην Ελλάδα. Στη χώρα μας, τα τελευταία 4 χρόνια, έχει παρουσιάσει τις εξής 11 παραστάσεις: «Αρτώ – Βαν Γκογκ / avec un pistolet» στο Θέατρο Σημείο το 2015, «Οικογένεια Τσέντσι» στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης τη σεζόν 2015-2016, «Διακόσιες δέκα χιλιάδες οκάδες βαμβακιού – μια παράσταση στο Αρχείο» στο Πολιτιστικό Ίδρυμα του Ομίλου Πειραιώς το 2016, «Young Lear» στο Φεστιβάλ Αθηνών το 2016, «Φονικό στην Εκκλησιά» στο Φεστιβάλ Φιλίππων το 2016, «Το βασίλειο της γης» στο Olvio τη σεζόν 2016 – 2017, «Όλα αυτά τα υπέροχα πράγματα» στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και στο Bob Festival (Φεστιβάλ Αθηνών) το 2017, «Ένας άνθρωπος επιστρέφει στην πατρίδα του πιστεύοντας ότι θα τον σκοτώσουν και τον σκοτώνουν» στο Υπόγειο του Θεάτρου Τέχνης τη σεζόν 2017 – 2018, «Ο Μισάνθρωπος» στο Σύγχρονο Θέατρο την άνοιξη του 2018, «Ίων» στο Φεστιβάλ Φιλίππων, στο θέατρο Άλφα, σε περιοδεία στην Ελλάδα, στη Βόρεια Κλιτύ της Ακρόπολης και στο ΤΗΕ ΤΑΝΚ theatre στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης, τη διετία 2017-2019 και «Στη μνήμη ενός μικρού παιδιού» στον προαύλιο χώρο του Ασύλου Ανιάτων και στο University of Roehampton στο Λονδίνο, το 2019. Το ίδιο διάστημα δίδαξε Αρχαίο Δράμα και Devised Theater στο Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, όπου πραγματοποίησε και σεμινάρια θεάτρου για άτομα σε απεξάρτηση και συμμετείχε στο «Caravan Project» μέσω του οποίου ταξίδεψε σε ακριτικές περιοχές της Ελλάδας για να διδάξει δημιουργική γραφή. Έχει διδάξει στο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα του Τμήματος Θεατρικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών και στην Ανωτέρα Δραματική Σχολή Δήλος. Είναι επίσης πιστοποιημένη Yoga Teacher και διδάσκει Acting Yoga.

-------------------------------------------------------------------------

«Το Όνειρο ενός Γελοίου»


4η χρονιά

του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι
Ερμηνεία: Θωμάς Κινδύνης
Σκηνοθεσία: Άννα Σεβαστή Τζίμα
στο Θέατρο Μορφές Έκφρασης

“Κάθε άνθρωπος κρύβει μέσα του τη δική του ιστορία.
H αγάπη δεν έχει όρια και μας κινεί στις πιο απρόβλεπτες πράξεις. »

Πρεμιέρα: 19 Οκτωβρίου 2019

Ο θεατρικός μονόλογος «Το Όνειρο ενός Γελοίου» του Φιοντόρ Ντοστογιέφσκι, σε ερμηνεία Θωμά Κινδύνη και σκηνοθεσία της Άννας Σεβαστής Τζίμα μας αφηγείται την ιστορία ενός ανθρώπου που έψαχνε την αγάπη. Οι αγωνίες και οι φόβοι του, που τον περιστοιχίζουν του από την πρώτη κι όλας στιγμή που γεννήθηκε μέχρι και την στιγμή που ένιωσε πως όλα πρέπει να τελειώνουν, μετατρέπονται σε ελπίδα και αγάπη για τη ζωή, όταν ξαφνικά ένα παράξενο όνειρο θα του αποκαλύψει την αλήθεια!
Γραμμένο το 1877, από τον μεγάλο Ρώσο δημιουργό, «Το Όνειρο ενός Γελοίου» αποτελεί ένα άκρως διαχρονικό έργο.
Ένας άνθρωπος στα πρόθυρα της αυτοκτονίας, μέσα σε μια κοινωνία στα πρόθυρα της αυτοκαταστροφής, και η ζωή· θα καταφέρει να συνεχίσει να υπάρχει; Από πού θα αντλήσει ενέργεια και ελπίδα;
Ένας άνθρωπος μόνος του αρκεί για να μετατρέψει την κόλαση σε παράδεισο;
H αγάπη δεν έχει όρια και μας κινεί στις πιο απρόβλεπτες πράξεις.
«Το Όνειρο ενός Γελοίου» αποτελεί ένα αριστούργημα γραφής και πλοκής που οδηγεί το θεατή βήμα-βήμα από έναν κόσμο εχθρικό για τον άνθρωπο στην άλλη πλευρά, εκεί όπου η ευτυχία γίνεται πράξη.
Η παράσταση που έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές, προβάλει ένα εξαιρετικό μήνυμα στους θεατές δίνοντας τους την ευκαιρία να προβληματιστούν αλλά και να ταξιδέψουν σ’ έναν κόσμο ονειρικό όπου τα όνειρα μας μπορούν να γίνουν αληθινά!

Το αντισυμβατικό αυτό έργο του Φ. Ντοσογιέφσκι θα συνεχίζει να παρουσιάζεται για 4η χρονιά από τον Θωμά Κινδύνη στο Θέατρο Μορφές Έκφρασης, μιας και κρίνεται απαραίτητο, από τους δημιουργούς της παράστασης, να υπάρχουν ζωντανοί πυρήνες φωτός που εκπέμπουν και δίνουν απαντήσεις στα τόσα αναπάντητα ερωτηματικά και στις αγωνίες του σημερινού ανθρώπου.

Μια σειρά και εργαστηρίων και διαλέξεων θα πλαισιώσουν την προσπάθεια αυτή, ανοιχτές για άτομα κάθε ηλικίας.

Μετάφραση - Σκηνοθεσία: Άννα Σεβαστή Τζίμα
Διασκευή κειμένου: Θωμάς Κινδύνης
Μουσική: Κωνσταντίνος Ευαγγελίδης
Σκηνικά: Κωνσταντίνα Μαρδίκη
Φωτισμοί – Video προβολές: Παναγιώτης Λαμπής
Φωτογραφίες: Μυρτώ Αποστολίδου
Teaser / τρέιλερ της παράστασης: https://www.youtube.com/watch?v=WCQakya7gac

Παραστάσεις: από το Σάββατο 19 Νοεμβρίου στις 21.30
και κάθε Σάββατο 21.30 και Κυριακή στις 19:30.

Τιμές Εισιτηρίων: 12€
10€ -Προπώληση , Ανέργων, Φοιτητικό, Άνω των 65
8€- Oμαδικό (10 άτομα+ ), Μέλη

Διάρκεια: 70’

Θέατρο Μορφές Έκφρασης: Αλκμήνης 13, Κ. Πετράλωνα
Προπώληση: Ticketservices, Public


https://www.ticketservices.gr/event/to-oneiro-enos-geloioy-sto-theatro-morfes-ekfrasis/?lang=el
Τηλέφωνα ταμείου: 210 3464903, 210 3464002

 Site: http://www.morfesekfrasis.gr
https://www.facebook.com/morfesekfrasis.gr
https://plus.google.com/+MORFESEKFRASISGREECE
https://twitter.com/morfesekfrasis
https://www.instagram.com/morfesekfrasis/
 | email: morfesekfrasis@gmail.com

Πληροφορίες/κρατήσεις για σχολεία, πρόγραμμα Books on Stage:
Βλασία Βερβέρη Κ: 6944 659865
Επικοινωνία Βάγια Τσιμάρα| Κ: 697 150 8992 | morfesekfrasispr@gmail.com

Έγραψαν για την παράσταση: https://www.theatromania.gr/kritiki-gia-tin-parastasi-to-oniro-enos-geliou/ 
https://www.enetpress.gr/kritiki-theatrou-to-oneiro-enos-geloiou/ http://www.athinorama.gr/theatre/performanceratings.aspx?id=10054177 http://www.halandri.gr/default.aspx?lang=el-GR&page=327&newsid=6401 https://roadartist.blogspot.gr/2018/03/blog-post_13.html

Δεν υπάρχουν σχόλια :

--------------------------ΠΝΟΗ ΕΛΠΙΔΑΣ


Αγοράστε έργα τέχνης