THEATROLOGA KAI ALLA : Παύλος Ευαγγελόπουλος Bookmark and Share

Παύλος Ευαγγελόπουλος

 

Παύλος Ευαγγελόπουλος

                                       (11’ ανάγνωση)

 "Αν είναι να πας μια περιοδεία και ξεκινήσεις από τη Θεσσαλονίκη και αρέσει το έργο, τότε θα το ξέρεις, θα είσαι σίγουρος ότι αυτό το πράγμα είναι καλό."

 

Ο Παύλος Ευαγγελόπουλος ήταν είναι και θα είναι πρωταγωνιστής- αυτό που λέμε παλιάς κοπής- χωρίς να υπονοώ ηλικίες. Τα βήματά του τον έφεραν ως τη Θεσσαλονίκη, για να πρωταγωνιστήσει στην παράσταση «Ποντικοπαγίδα».

 Δείτε τι είπαμε, τι αναλύσαμε και τελικά πού κατέληξε η πάρα πολύ ενδιαφέρουσα κουβέντα που είχαμε.

 

-Θα σας κάνω μια ερώτηση για τις ταινίες που πρωταγωνιστούσατε, στον κινηματογράφο και στις βιντεοταινίες. Κατ’ αρχάς ποια είναι η αγαπημένη σας, αν θυμάστε κάποια.

Δεν έχω. Τις αγαπάω όλες. Ό, τι έχω κάνει το αγαπώ. Είναι «παιδιά» μου. Δεν μπορώ να τα ξεχωρίσω, τα αγαπώ όλα.

 

-Ίσως περισσότερο τις κωμωδίες, ή τα δράματα;

Νομίζω ότι είναι σε ίσες δόσεις. Έχω ευτυχήσει να έχω παίξει όλα τα είδη. Με ενδιαφέρει να είναι ένα πράγμα καλό, δεν κοιτάω το είδος, αν είναι κωμωδία, ή δράμα ή ο, τι δήποτε. Προσέχω να με ενδιαφέρει το έργο, ο ρόλος.

 

-Πείτε μου δυο λόγια για τον ρόλο σας στην Ποντικοπαγίδα.

Για τον ρόλο δεν θα πω, γιατί είναι Άγκαθα Κρίστυ, δεν θέλω να αποκαλύψω κάτι. Ας το αφήσουμε λίγο στο μυστήριο. Απλά θα πούμε ότι είναι το πιο διάσημο έργο της Αγκάθα Κρίστυ. Όλοι οι ρόλοι έχουν ενδιαφέρον, όλη η πλοκή έχει τεράστιο ενδιαφέρον και το διασκεδάζω πάρα πολύ. Μ’ αρέσει αυτό το είδος, γιατί είναι ένα μυστήριο από αυτά που ιντριγκάρουν λίγο και τον ηθοποιό και τον θεατή. Άλλωστε όλα τα πράγματα έχουν ένα μυστήριο, όλα τα θεατρικά έργα. Μπορεί το μυστήριο να μην είναι ποιός είναι ο δολοφόνος αλλά το μυστήριο της έκβασης της ιστορίας που παρακολουθούμε.

 

-Είχατε ανεβάσει το «Έφη απ’ το Ευτυχία». Θα ξαναγυρνούσατε στο μονόλογο; Σε αυτό ή σε κάποιο άλλο;

Σε κάποιο άλλο όχι, γιατί αυτό με κούρασε πάρα πολύ, αλλά το έχω λατρέψει και ενδεχομένως κάποια στιγμή να το ξανακάνω. Αν το ξανακάνω θα το κάνω εδώ, στη Θεσσαλονίκη γιατί ο ήρωας, ο Φώτης είναι Θεσσαλονικιός κι όλο το έργο διαδραματίζεται σε ένα καφενείο στην Τούμπα αλλά και η συγγραφέας είναι Θεσσαλονικιά.

 

Παύλος Ευαγγελόπουλος

-Προτιμάτε και στο θέατρο την κωμωδία ή το δράμα;

Τα έχω κάνει όλα και μ΄ αρέσουν εξίσου.

 

-Γεννηθήκατε στην Καρδίτσα. Μεγαλώσατε εκεί;

Όχι, έφυγα πάρα πολύ μικρός, δεν με καθορίζει αυτό. Δεν έχω βιώματα, έφυγα πάρα πολύ μικρός, απλά γεννήθηκα εκεί.

 

-Τι σας παρακίνησε να γίνετε ηθοποιός;

Δεν ξέρω. Δεν είχα λόγο, μ’ άρεσε αυτό το πράγμα… Πώς κάποιος λεει, «όταν θα μεγαλώσω θα γίνω πολιτικός μηχανικός; Θα γίνω δικηγόρος;» Εγώ έλεγα πως θα γίνω ηθοποιός, χωρίς να έχω ερέθισμα από τον «κύκλο» μου ή από γνωστούς

 

-Οι γονείς σας ήταν άσχετοι με το θέατρο;

Εντελώς, όχι μόνο οι γονείς, όλο μου το περιβάλλον. Δεν είχαν καμία σχέση.

 

-Τα παιδικά σας χρόνια ήταν χαρούμενα; Ευτυχισμένα;

Είχα καλά παιδικά χρόνια. Τότε, εκείνη την εποχή δεν είχαμε τίποτα, σχεδόν δεν είχαμε τηλεόραση, ούτε φυσικά ίντερνετ, ήμασταν παιδιά που βγαίναμε, παίζαμε στις αλάνες, και ήμασταν όλη την ώρα στους δρόμους. Ήταν χαρούμενα, ωραία.

 

-Ας μιλήσουμε για τη Θεσσαλονίκη, μου είπατε ότι έχετε έρθει πολλές φορές. Συμφωνείτε κι εσείς που λένε ότι το κοινό της Θεσσαλονίκης είναι δύσκολο ή έχει αρχίσει να ταιριάζει με της Αθήνας;

Δεν ξέρω αν έχει να κάνει με τη δυσκολία, ή την ευκολία. Πιστεύω ότι ξέρει να αναγνωρίζει αν ένα πράγμα είναι καλό ή όχι. Δεν ξέρω αν αυτό το καθιστά δύσκολο κοινό. Ίσως επειδή οι Αθηναίοι είναι και πιο πολλοί ενδεχομένως. Επειδή η Θεσσαλονίκη είναι πιο μικρή πόλη, άρα είναι μικρό το θεατρικό κοινό, έχει σημασία να ξέρουν το καλό θέατρο- γιατί και στην Αθήνα μπορεί κάποιοι να ξέρουν, κάποιοι να μην ξέρουν- νομίζω ότι κάτι ξέρουν από θέατρο κι εκτιμούν αν ένα πράγμα είναι καλό ή όχι. Αυτό το καταλαβαίνεις από το αν είναι να πας μια περιοδεία και ξεκινήσεις από τη Θεσσαλονίκη και αρέσει το έργο, τότε θα το ξέρεις, θα είσαι σίγουρος ότι αυτό το πράγμα είναι καλό.

 

-Τα τελευταία χρόνια, έχει αλλάξει καθόλου το κοινό;

 Το ίδιο είναι.

 

-Του αρέσουν τα ίδια;

Όχι, δεν του αρέσουν τα ίδια, του αρέσει το θέατρο. Δε νομίζω ότι έχει αλλάξει το κοινό. Με ποια έννοια να έχει αλλάξει;

 

-Κατά τη δική μου άποψη, είναι ότι έχει αρχίσει να του αρέσει άλλου είδους θέατρο.

Έχει αλλάξει γενικότερα το θέατρο, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη, αλλά και στην Αθήνα. «Ανεβαίνουν» πιο πολλοί συγγραφείς, έχει «απλωθεί» λίγο το πράγμα, έχει απελευθερωθεί, γίνονται πιο πολλές παραστάσεις, καλύτερες, «ανεβαίνουν» καινούρια έργα, γράφονται καινούρια Ελληνικά έργα, οπότε έχει αλλάξει γενικότερα το θέατρο, όχι μόνο στη Θεσσαλονίκη.  

 

- Μήπως έχει αλλάξει στη σκέψη, στη σοβαρότητα, έχει γίνει λίγο πιο σοβαρό;

Δεν ξέρω αν έχει γίνει πιο σοβαρό. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα τα οποία θεωρούνται ποια παρωχημένα, οπότε ψάχνοντας βρίσκεις κι άλλα έργα, ή δοκιμάζεις πιο τολμηρά ανεβάσματα παραδοσιακών έργων γιατί ίσως το παραδοσιακό να έχει κουράσει. Δεν έχει γίνει πιο σοβαρό, έχει «ανοίξει», έχουν βγει καινούριοι συγγραφείς, καινούριες ομάδες που πειραματίζονται και με δικά τους πράγματα. Παλιά ήταν λίγο πιο κλειστό, πιο συγκεκριμένο.

 

-Έχουν κοινό αυτές οι ομάδες;

 Τελικά φαίνεται ότι έχουν.

 

-Εκτιμάτε ότι αυτό είναι θετικό για το θέατρο;

Εγώ πιστεύω ότι είναι μια θετική, εξέλιξη.  Το θέατρο είναι ένα πράγμα ζωντανό, δεν μπορεί να μείνει ίδιο, εξελίσσεται και αφού ο κόσμος ακολουθεί, ακολουθεί αυτή την εξέλιξη.

 

-Έχει γίνει λόγος για τα πνευματικά δικαιώματα,  όπως το δικαστήριο που έχει κάνει ο Τζώνυ Θεοδωρίδης στον Αντέννα, το οποίο εξελίσσεται ακόμη και βρίσκονται στον Άρειο Πάγο. Τι έχετε να πείτε για τα έσοδα, που θα έπρεπε να δίνονται στους ηθοποιούς και δεν δίνονται;

Κακώς. Πρέπει να δίνονται.

 

-Πρέπει να δίνονται, λέτε.

Εννοείται.

 

-Όμως, ο «Διόνυσος» δεν έχει κάνει τις απαραίτητες κινήσεις.

Ο «Διόνυσος» παλεύει κι αυτός. Είναι ένα πράγμα ακόμη προβληματικό. Κάποιοι συμμορφώνονται, κάποιοι δε συμμορφώνονται, υπάρχει ο «Διόνυσος» που τα κυνηγάει αυτά τα πράγματα. Βεβαίως και είναι δίκαιο. Κάποιος χρησιμοποιεί τη δουλειά σου για να βγάζει λεφτά. Πρέπει να παίρνεις και εσύ κάτι από αυτά.

 

-Για τηλεόραση; Υπάρχει κάτι καινούριο;

Τώρα όχι, γιατί είμαστε εδώ. Όταν γυρίσουμε θα το δούμε.

 

 

Η παράσταση «Ποντικοπαγίδα» θα βρίσκεται στο Κολοσσαίον έως τις 7/1/24.


Δεν υπάρχουν σχόλια :

--------------------------ΠΝΟΗ ΕΛΠΙΔΑΣ


Αγοράστε έργα τέχνης