THEATROLOGA KAI ALLA : ΘΩΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΗΣ Bookmark and Share

ΘΩΜΑΣ ΚΙΝΔΥΝΗΣ


  Ο κύριος Θωμάς Κινδύνης, εξαιρετικός ηθοποιός και δάσκαλος, «ανεβάζει» πολύ πετυχημένα εδώ και τρία χρόνια τον μονόλογο του Φίοντορ Ντοστογιέφσκυ «Το όνειρο ενός γελοίου», στο οποίο δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας.
 Πάνω σε αυτό το «ανέβασμα» αρχίσαμε μια κουβέντα που επεκτάθηκε και στις δραστηριότητες του θεατρικού εργαστηρίου «Μορφές έκφρασης» αλλά και στο νέο εγχείρημά του, την «Παραμυθένια ορχήστρα».

Θωμάς Κινδύνης

Από ποια αφορμή αποφασίσατε να «ανεβάσετε» την πολύ πετυχημένη τελικά παράσταση «Το όνειρο ενός γελοίου»; Σας άρεσε κάτι στο έργο; Τι σας «τράβηξε» σε αυτό;

Τι με τράβηξε σε αυτό; Θέλετε να πείτε πως το τράβηξα εγώ, τυχαία, από ένα ράφι στο βιβλιοπωλείο; Δε ξέρω, δεν το είχα ξαναδιαβάσει, και να το μπροστά μου, ανοίγω την πρώτη σελίδα, διαβάζω τις πρώτες λέξεις και αυτό ήταν… ένιωσα αμέσως τη σύνδεση, ο εσωτερικός μου κόσμος, σαν να μιλούσε μέσα από τις λέξεις που ο Ντοστογιέφσκι είχε τοποθετήσει τόσο αριστουργηματικά στο χαρτί… Έλεγε όσα εγώ πιστεύω, σκέφτομαι, διδάσκω στους νέους καλλιτέχνες μέσα από τη μακρόχρονη καλλιτεχνική μου πορεία… Το σήμερα, γραμμένο το 1877 από έναν προφήτη… το αύριο μέσα από τα μάτια ενός ιδεαλιστή, το αύριο που πάντα οραματίστηκα…


Τι προσφέρει στην ανάπτυξη ενός παιδιού το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα Καρλ Ορφ;  Δηλαδή, ποιά προβλήματα μπορεί να μειώσει ή ακόμη και να εξαλείψει; Υπάρχουν περιπτώσεις παιδιών που διόρθωσαν ας πούμε την ελλειμματική τους προσοχή, ή τα αποτελέσματα της μεθόδου φαίνονται πολύ αργότερα;


Το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα του Carl Orff, βοηθάει το παιδί να αναπτύξει τα τρία του κέντρα τη νόηση, το συναίσθημα και την κίνηση. Στα εργαστήρια «Παιδί & Τέχνη» που λειτουργούν στις «Μορφές Έκφρασης» τα παιδιά από 3 ετών κιόλας έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν τον εαυτό τους και να κατανοήσουν με βιωματικό τρόπο τον κόσμο γύρω τους. Η εκπαιδευτική ομάδα είχε πολλές φορές τη χαρά να βλέπει «μικρά θαύματα» να συμβαίνουν μέσα στο μάθημα…

Σπουδάσατε ηθοποιός και μουσικός για να έχετε μια ολοκληρωμένη αντίληψη για τις τέχνες; Ή επειδή είχατε απλά κλήση προς αυτές τις συγκεκριμένες τέχνες;

Πιστεύω ότι οι τέχνες αυτές συμπληρώνουν η μια την άλλη, η μουσικότητα του λόγου εμβαθύνει και εμπλουτίζει τα συναισθήματα, όπως και η κίνηση. Έχω σπουδάσει και έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα και με την κίνηση- το τρίπτυχο Κίνηση, Λόγος, Ρυθμός, Μέλος αποτελούν τα δομικά στοιχεία της Αρχαίας Ελληνικής Τραγωδίας. Η αλήθεια είναι ότι όλη αυτή η μελέτη ξεκίνησε έπειτα από παρότρυνση του Δασκάλου μου, του Δημήτρη Ροντήρη, ο οποίος επέμενε στην έρευνα και την προσωπική ανάπτυξη του ηθοποιού-καλλιτέχνη.

Ποια παράσταση της μέχρι τώρα καριέρα σας, σας έχει στιγματίσει ή έχει μείνει στη μνήμη σας σαν μια πολύ ωραία ανάμνηση;

Η πρώτη παράσταση που μου έρχεται, έτσι όπως με ρωτάτε, είναι αυτή που παίζω τώρα «Το όνειρο ενός γελοίου» του Φ. Ντοστογιέφσκι. Η αλήθεια είναι ότι με έχει συνεπάρει και το έργο και η παράσταση. Κάθε φορά που ανεβαίνω στη σκηνή ξεκινάει για μένα ένα μεγάλο ταξίδι, το οποίο, εάν και παίζω μόνος μου, στην πραγματικότητα το κάνω με όσους ανθρώπους είναι εκείνη την ώρα στο θέατρο. Νιώθω λίγο σαν οδηγός τους, μέσα από το αριστουργηματικό κείμενο του Ντοστογιέφσκι, τους οδηγώ λίγο λίγο, βήμα βήμα προς την κάθαρση. Είναι συναρπαστικό. Η τελετουργία του θεάτρου γίνεται πράξη…

Τι σας παρακίνησε να ασχοληθείτε με το παιδικό θέατρο; Θα πίστευε κανείς ότι θα ενδιαφερόσαστε περισσότερο να «ανεβάζετε» έργα ρεπερτορίου πιο πολύ για μεγάλους.

Το παιδικό θέατρο είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ομάδας «Μορφές Έκφρασης», καθώς η ομάδα χαρακτηρίζεται από την ενασχόληση της με το μουσικοπαιδαγωγικό σύστημα του Carl Orff, αλλά και ευρύτερα με την καλλιτεχνική εκπαίδευση μέσα από τα εργαστήρια «Παιδί & Τέχνη». Πιστεύουμε πολύ στα παιδιά. Τα παιδιά είναι οι πολίτες του αύριο και μέσα από την εκπαίδευση αλλά και τις παραστάσεις ευελπιστούμε να τους δώσουμε ερεθίσματα αλλά και βιώματα που θα τα οδηγήσουν προς τη ζωή. Σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του παιδικού θεάτρου στις Μορφές Έκφρασης, έπαιξε μια νέα και ταλαντούχα σκηνοθέτης, ηθοποιός και δημιουργός η Άννα Σεβαστή Τζίμα που αναδείχθηκε μέσα από το φυτώριο της ομάδας μου. Το όραμα της και η αγάπη της προς τα παιδιά έδωσε μια τεράστια πνοή και έμπνευση στις Μορφές Έκφρασης.
Τα έργα για μεγάλους αλλά και για μικρούς θεατές επιλέγονται με βάση τον άξονα γύρω από τον οποίο θα κινηθεί η ομάδα τόσο στο κομμάτι της θεατρικής πράξης όσο και στο κομμάτι της εκπαίδευσης. «Το όνειρο ενός γελοίου», συνοδεύεται και από μια άλλη δράση, το κάλεσμα προς νέους καλλιτέχνες, για τη δημιουργία της «Παραμυθένιας ορχήστρας», καθώς υπό τη μορφή υποτροφίας θα εκπαιδευτούν τόσο σε θέματα καλλιτεχνικά όσο και σε θέματα προσωπικής ανάπτυξης. Στο τέλος της παράστασης ρωτάω τους θεατές εάν θα κάνουν κάτι για να αλλάξουν τον κόσμο, γιατί όλοι πρέπει να κάνουμε κάτι, με τα μέσα που διαθέτουμε για να αλλάξουμε τον κόσμο. Το να δίνω εφόδια στους νέους είναι για μένα σπουδαία αποστολή…


Υπάρχει χώρος για σκεπτόμενους ανθρώπους σήμερα ή κάθε σκέψη έστω και παράλογη φιμώνεται όταν είναι ενάντια στο καθεστώς;


Ο σημερινός άνθρωπος στερείται ουσιαστικής παιδείας κάτι που καθιστά ανέφικτο το μηχανισμό της σκέψης. Οι σκεπτόμενοι άνθρωποι πάντα κάνουν ό, τι καλύτερο μπορούν με τα μέσα που διαθέτουν.


Ποια είναι τα  νέα σας σχέδια στον χώρο του θεάτρου αλλά και της τηλεόρασης;

Είμαι ένας άνθρωπος που πάντα οραματίζομαι, έχω πολλά σχέδια που αφορούν την έννοια του πολιτισμού με την ευρύτερη έννοια του όρου. Πάντα με απασχολούσαν οι νέοι άνθρωποι, και πάντα τους καλώ κοντά μου για καλλιτεχνική δημιουργία.


"Το όνειρο ενός γελοίου" παίζεται κάθε Σάββατο στις 21:30 και κάθε Κυριακή στις 19:30 στο θέατρο Μορφές έκφρασης, Αλκμήνης 13, Κάτω Πετράλωνα, Αθήνα.

https://www.ticketservices.gr/event/to-oneiro-enos-geloioy-sto-theatro-morfes-ekfrasis/?lang=el

Δεν υπάρχουν σχόλια :

--------------------------ΠΝΟΗ ΕΛΠΙΔΑΣ


Αγοράστε έργα τέχνης